torsdag den 30. juli 2020

Rose Marie Tillisch og Bertel Thorvaldsen

Foto: Anne Marie Busch Petersen.

Mød Rose Marie Tillisch til festivalafslutningen

Mit liv med Bertel Thorvaldsen 
og hvad der følger af det...

Rose Marie Tillisch fortæller:


"Bertel Thorvaldsen har været levende hele mit liv selvom jeg blev født 110 år efter hans død. Huset jeg blev født i, voksede op i og bor i idag, rummer 14 af hans relieffer. De handler alle om kunst og kærlighed. De har påvirket hele mit liv fra jeg som barn i det skjulte dansede forsigtige ballettrin foran spejlene til nu hvor vi en gang om året holder åbent hus og have med sang, fortælling, teater og kunst..."


Foto: Rose Marie Tillisch.


Foto: Rose Marie Tillisch.




"Bertel Thorvaldsens forhold til kunst og kærlighed har formet mine visioner om hvordan kunst og kærlighed skal formidles bredt ud til alle."


Bertel Thorvaldsen ( 1770-1844)
Malert af  C.W. Eckersberg i 1814.
Foto: Rose Marie Tillisch.

Mød Rose Marie Tillisch til festivalafslutningen

Læs mere om festivalen

*



Ingen kommentarer: