søndag den 5. juli 2020

Søren Valente Ovesen: Gæstespil i Mongoliet




Teatergruppen BATIDA.  
Det er Søren Valente Ovesen med tubaen i midten. 
Foto: Ditte Valente.

Lyt til denne 7. podcast
med Søren Valente Ovesen 
fra Teatergruppen BATIDA 

”Sjældent har en rejse været så bøvlet og meningsfuld på en og samme tid. I slutningen af oktober rejste vi mod øst med 3 forestillinger i 19 store kufferter med udsigten til et tætpakket program i Mongoliet. Vel ankommet viste det sig dog, at kun 2 af de 19 kufferter havde rejst samme vej som os, og en længere bureaukratisk tovtrækning og tidspresset truede med at gøre os arbejdsløse de næste 8 dage. Men lykken og Aeroflot tog sig sammen, og vi nåede at lave 5 workshops og spille 17 forestillinger i børnehaver, på skoler, i shelters for udsatte børn, langt ude på landet og endeligt hos vores nu endnu bedre venner og kolleger på Bamboo Theatre i Ulan Bator. En uforudsigelig og uforglemmelig tur.” 

Søren Valente Ovesen (Teatergruppen Batida)
medvirkede blandt andet på festivalen MED OG UDEN SMUKKER 
i august 2016 i VerdensKulturCentret på Nørrebro. Foto: David Blazek


Det var hvad teatret Batida skrev i deres nyhedsbrev, der var den direkte anledning til denne 7. festivalpodcast med skuespiller, instruktør og dramatiker Søren Valente Ovesen.

”Vores udgangspunkt er i virkelighed musikken, og vi synes, at musikken manglede teatret, for musikken er en del af et meget stærkt udtryksmiddel, og det er en del af en forestillings åndedræt. Vi har gjort det til vores opgave at integrere den levende musik og teatret, og det betyder, at vore skuespillere alle kan et eller andet med musik, og især kan vi noget sammen med musik.”


Oplev Søren Valente Ovesen (Teatergruppen Batida)
 på festivalen MED OG UDEN SMUKKER 
i august 2016 i VerdensKulturCentret på Nørrebro. 


"Jeg har haft alt, alt for travlt til at finde på noget begavet og originalt, og nu er det vist langt over deadline. Men disse linjer faldt  mig ind i morges, mens jeg børstede tænder og betragtede mig eget ansigt. Måske kan du bruge dem.

"Drømmer jeg, eller er jeg vågen"
("Jeppe på bjerget")
"Jeg er vågen, og jeg drømmer"
(Søren Valente Ovesen)"

Søren Valente Ovesen (1950), 
instruktør, dramatiker, skuespiller, musiker og aktivistisk dagdrømmer

(Fra antologien "117 stemmer om drømme og visionerForlaget Epigraf, 2013).

*

Lyt til denne 7. podcast
– og mød Søren Valente Ovesen 
fra Teatergruppen BATIDA til festivalafslutningen.

Lyt også til de to præsentationspodcasts 
med uddrag fra festivalens første 12 festivalpodcasts: 

Læs mere om festivalen

Ingen kommentarer: