Fotograf: Catrine Zorn.
Scenografien
er en stor spejlflade, der skråner ind mod midten. Den er griset sådan til, at den kun pletvist afspejler de to hovedpersoner, der først er sider af
samme person for siden at blive en veninde og senere en kæreste.
TATOVERING
er fuld af ungdommelig energi. Den er hårdtslående og gør intet for at indynde
sig. Attituden er ... take it or leave it. En gennemgående og tilbagevendende passage
handler om den døende far, der har skrevet sig ud af hovedpersonens liv. Der er
ikke megen familiefølelse, der spejler sig i de tilgrisede spejlblanke flader
i scenografien af Simone Bartholin. Der bliver råbt og sparket til teksten af Anna
Malze, der også har instrueret de to på scenen: Sara Fanta Traore og Nana Morks.
Som om der skal sparkes og råbes igennem til noget. Som om virkeligheden er
noget, der bare skal sparkes og råbes hul i.
Fotograf: Catrine Zorn
Det
er barfodsteater. Det er et direkte blik ned i en forrået verden, hvor livet er
som en brugt krop, der slynges hid og did. Smukt er det ikke. Det er det
aldrig, når liver ender i en sygeseng, sådan som det sker for den omtalte far.
Fotograf: Catrine Zorn
Helt
på samme måde som i DE HOVEDLØSE, teatrets seneste forestilling, hvor det også
var forskellige virkeligheder, der tørnede sammen i en kamp om at finde eller
genfinde en mening i en verden, der er faldet fra hinanden. Måske er det noget af det, som teatret er
allerbedst til, når vi møder os selv og hinanden via stedfortrædere på scenen. Dette
møde mellem de uforenelige kræfter i os, der kæmper for at nå over på den anden
side – for at fravriste verden en mening.
Fotograf: Catrine Zorn
Det er flot og kompromisløst teater. Med en ny ung teaterleder er der sket et generationsskift, og som min ledsager bagefter bemærkede: ”Det varer vist længe, inden Fritz Hansen kommer på scenen igen”. Det er rigtig set, for teatret er siden rykket helt andre steder hen. Det startede med maner med forestillingen DE HOVEDLØSE, der fint formåede at slå bro mellem det gamle og det nye. Mellem før og nu. Med TATOVERING har Mungo Park bevæget sig over broen og er gået i land på den anden side. Det bliver spændende at følge teatret videre frem.
*
Fotograf: Alexander Kaiser Lauritzen
TATOVERING
Spilleperioden:
Mungo Park i Allerød: 28.feb-11.
marts, og 29. spril-1. maj på
Satellitscene i Gladsaxe: 2.-4.
april
Teater Republique i København: 22.-29.
maj
Varighed: Ca. 1 time
Medvirkende: Sara Fanta Traore og Nana
Morks
Instruktør & dramatiker: Anna
Malze
Tekst-og instruktionskonsulent: Mikkel
Flyvholm
Scenograf: Simone Bartholin
Lysdesign: Mikkel Givskov
Lyddesign: Emil Bøll
*
Tidligere anmeldte forestillinger på
Mungo Park:
(Mungo Park Kolding)
*
Se også fortegnelsen
over de øvrige 117
teateranmeldelser.