torsdag den 4. marts 2021

6: Thulla: MIT HOVED ER ET RADIOTEATER

 

Foto: Michael Svennevig.

Lyt til denne 6. festivalpodcast med Thulla. 

Thulla fortæller om sin nye roman "Mit hoved er et radioteater" (BogGalaxen, 2021). Vi dykker ned på teaterscenen for at høre mere om, hvordan det er at have et radioteater i hovedet. En samtale om Facebook-paralyse, usikkerhed, forførelse og spiritualitet. Om at acceptere et autentisk, mangelfuldt selv i en verden, der lefler for perfektion, succes og vækst. 


Uddrag fra anmeldelsen:

”Ikke mindst er det en meget velskrevet roman, der har en ret springende form, sådan som indre rejser ofte har. Romanen har meget betegnende undertitlen: ”et vidnesbyrd”. Vi bliver inviteret med på en undersøgelse af tilværelsens spirituelle sammenhæng – og det er en spændende og veloplagt undersøgelse. Ikke mindst fordi det er fortalt med en afvæbnende humor. Sproget er smidigt og ofte krydret med veloplagte og slagfærdige udtryk og betragtninger.”

Læs hele festivalanmeldelsen.

”Jeg gider ikke være skabs-spirituel længere!”

Thulla er musiker, sanger og komponist, og selv om hun altid har drømt om at skrive, har hun med bogudgivelsen ikke forladt musikken, for musikken og skrivningen går hånd i hånd for hende. ”Det her en stor øvelse for mig i at turde være den jeg er”. Eller som Thulla skriver: ”Jeg ved ikke, hvorfor vi er blevet så berøringsangste over for det åndelige, det spirituelle. Samtidig med at det er tydeligt, at vi længes så meget efter det.” Eller som Thulla fortæller på podcasten: ”Det handler for mig om at stå ved, at jeg er kunstner og spirituelt søgende.” Thulla fortæller om nysgerrighed, sårbarhed og den nødvendige ærlighed. Om ikke at ville være bange længere. Om at bekende sig til den, man er.

Foto: Michael Svennevig.

”For mig skal der altid være drømme og håb i min musik.”

Musikken på podcasten er af og med Thulla:  

“Namo daiji henjo kongo” fra “ArtManMantrA”, 2020

“Inngerut IV” fra "The Spirit of Ice", 2009

“Namo hun sun Kaie” fra “ArtManMantrA”, 2020.

ArtManMantrA:  Thulla sammen med Ayi Solomon (perc) og Alain Apaloo (gui).


*

Denne podcast med Thulla er festivalpodcast nr. 100. Hør hvordan det begyndte på denne lancerede 1. podcast fra juni 2018, hvor Thulla og Michael Svennevig talte om Et ideelt samarbejde”. 

Næste uges podcast:

2. præsentationspodcast med uddrag fra de 5 næste festivalpodcasts med Jeanne von Haller Grønbæk, Michael Omoke, Iben Hasselbalch og Anna Sophie Thalbitzer Lübeck. Samt en særlig tilbageskuende jubilæumspodcast med uddrag fra de 10 mest hørte podcasts i anledning af podcast nr. 100. Offentliggøres den 12. marts 2021.


*

Mød Thulla på 3. festivaldag i Global Art Gallery i Vanløse, hvor hun fortæller om ”Mit hoved er et radioteater”. Thulla er også med til festivalåbningen og festivalafslutningen. Til åbningen er det i et teatersamarbejde med Shohreh Shahrzad og Michael Svennevig. Til afslutningen indleder og afslutter Thulla musikalsk – og måske bliver der også lejlighed til at høre lidt om Thullas anden nye bogudgivelse, da hendes forlægger Erik Trigger også medvirker til festivalafslutningen.

Lyt også til den 1. præsentationspodcast  

med uddrag fra de næste 6 festivalpodcasts. 

Hver fredag er der en ny podcast. Lyt med her.

Læs mere om festivalen ÆG & HÅB - på Facebook

 *

Ingen kommentarer: