søndag den 26. juli 2020

Birte Kont & Lise Kamp Dahlerup: ”Ingen har ordet”


Foto: Michael Svennevig.

Forfatteren Birte Kont har en særlig evne til at beskrive det usagte mellem menneskene. 
Oplev det på denne 18. festivalpodcast og på den kommende festival, når skuespilleren Lise Kamp Dahlerup fremfører et uddrag fra Birte Konts nye monolog ”Ingen har ordet”, der handler om at blive pårørende til en syg.


Uddrag fra Birte Konts monolog ”Ingen har ordet”:

”Du skal til røntgen, siger du, da du kommer hjem fra vores læge. Lynlåsen i din frakke har sat sig fast, jeg får den vristet fri af foret, går du ikke med en lille tur? Vi går hånd i hånd med uvisheden i den tyste vinterhave, jeg prøver at sige det, jeg tror du har mest brug for at høre, men du har mest brug for ikke at snakke og er ked af at være så kedelig, det er fordi du ved for meget, jeg skal bare være her. Jeg er her, hold om mig, ja, sådan. En stjerne har revet sig løs fra en af granguirlanderne, der hænger tværs over vores gade, træerne ved cykelhandlen blomstrer med lys, foran stoplyset en kø af osende biler, cyklister og gående med fyldte indkøbsposer flimrer forbi butikkerne, som om ingenting er forandret, som om ingen verdensting.”


Foto: Michael Svennevig.


Mød Birte Kont & Lise Kamp Dahlerup  


*

Lyt også til de tre præsentationspodcasts 
med uddrag fra festivalens første 18 festivalpodcasts. 

1. del , 2. del og 3. del. 


Læs mere om festivalen 


*

Ingen kommentarer: