søndag den 2. august 2020

Erik Trigger: "svajende som et flyttelæs"

Foto: Peter Langwithz Smith.



Mød Erik Trigger på festivalafslutningen

Tidligere havnearbejder og skolelærer, men altid digter og erklæret anarkist. Nu også forlægger, redaktør og omslagsdesigner på mit eget forlag ANARKI. Debuterede på fornemme Brøndums Forlag i 1991 og er pt. ansvarlig for 15 værker i genrerne digte, børnebøger, roman, noveller, koncerttekster og spoken word cd og sceneshow, sammen med illustratorer, musikere og billedkunstnere. Har internationalt deltaget i Struga Poetry Evenings (Makedonien) og (som første danske forfatter i øvrigt) ved Internacional festival de poesia en Medellin (Colombia). 



Her er et digt Erik Triggers nyeste samling, 
MØRKETS JOURNALER 


Du er en journal jeg bladrer i
en sen forsoning jeg synker igennrm
for at klæbe mig til dine cellevægge
og gøre hver af dine tanker
til en undergrund

Nordstjernen glimter
i kønshårenes tunge dråber
det susr i havstokkens strå
og der er ingen ende på dig

Atomerne forlader os
for at finde nye former
og havet skraber imod molen
som hjemløse katte

Jeg prøver at krydse dagen
balancerer over afgrunden
med skiftende mål i munden
svajende som et flyttelæs
imens mine hænder metodisk
foretager deres oceanografiske kortlægning
af det der afskiller os
drevet af befolkningstilvækstens vedvarende snuren
i nosserne



                         Mød Erik Trigger på festivalafslutningen

Læs mere om festivalen

*

Ingen kommentarer: