søndag den 2. august 2020

Lilian Frederiksen: Fra emballagedesign til clairvoyance

Foto: Michael Svennevig.


Mød Lilian Frederiksen 
2. festivaldag i HF Prøvestenen på Amager.


"Jeg er vant til at arbejde med ideudvikling og grafisk design, men pludselig skete der en ændring i mit liv. Via et besøg i Amazonas regnskov kom jeg til at tænke i helt andre baner. Derfra kom der en masse nye impulser ind i mit liv. Det var noget jeg hovedkulds stødte ind i og blev introduceret til af fremmede mennesker jeg aldrig havde mødt før.”


Foto: Michael Svennevig.


”Jeg åbnede først døren på klem ind til en helt anderledes verden, hvor jeg måtte sadle mit liv om. Alt det som jeg tidligere havde været vant til og været stolt af smuldrede. Jeg havde været i toppen af erhvervslivet, hvor alting kører på de højeste nagler, og hvor alting er toptunet og funktionsdygtig. Så det var noget af et chok, da jeg fx. ganske uforvarende blev opfordret til at søge et arbejde, hvor jeg skulle arbejde med døvblinde - og fik det! Jeg havde aldrig mødt handicappede før, for de eksisterende ikke i min gamle verden, men det kom de til - sammen med alt det andet nye og anderledes.”


Mød Lilian Frederiksen 
på 2. festivaldag i HF Prøvestenen på Amager.

Læs mere om festivalen

*

Ingen kommentarer: